Dieta Oshawa

Dieta Oshawa

Un jurnal despre cum poti rezista sa mananci 10 zile doar orez, grau integral, mei si hrisca. Si apa, multa apa. Un regim strict, insa cu beneficii multiple.

Sunt indragostita de cultura asiatica, de la peisaje, istorie pana la credinta lor ca alimentatia este mijlocul prin care ne vindecam sau ne mentinem sanatosi. In cele doua luni petrecute la Beijing (va voi povesti pe indelete la un moment dat aceasta experienta cu baiatul meu cel mic intr-un spital chinezesc), am invatat cat de importanta este hrana zilnica pentru sanatate. Am fost fascinata de religiozitatea cu care beau zilnic nenumarate cani de ceai verde, de strictetea cu privire la ora meselor (intotdeauna 8, 12 si 17) si de grija de a face sport cu regularitate. Asa m-a atras regimul Oshawa. Datorita numelui asiatic. 

Am incercat sa il tin si acum, ca experiment in redactia Ce se intampla doctore, in cadrul Operatiunii Detox CSID, alaturi de colegele mele Oana Cuzino, Beatrice Osanu, Madalina Dragoi si Mihaela Arsene.

Mai intai, o scurta prezentare a dietei:

M-am hotarat sa ma alatur si eu Operatiunii Detox a redactiei CSID. De ce? Pentru ca simteam nevoia, dupa Sarbatori, sa imi curat organismul de cantitatile mai mari de zahar cu care l-am stresat. Si pentru ca imi place ca, din cand in cand, sa ma „supun” unor regimuri mai stricte, pentru ca, ulterior, sa apreciez mai mult savoarea fiecarui aliment in parte. Si, in plus, cred ca e un exercitiu pentru vointa. Pentru ca vointa proprie e mai slaba atunci cand vine vorba de dulciuri delicioase. Pur si simplu, nu le rezist. Am renuntat la carne de 3 ani, lactate mananc rar, insa mai greu la pandispanurile pufoase si prajiturile cu crema fina, imi lasa mereu gura apa.

Nu este prima data cand aleg dieta Oshawa. Am mai facut-o si acum 2 ani, ce-i drept, vara. M-am chinuit mai multe zile sa incep, dar, de fiecare data am mancat cate ceva ce nu era indicat. Pana la urma, am reusit sa o tin 8 zile. Rezultatele? N-am slabit, nu m-am ingrasat. Insa pielea s-a curatat de impuritati, parca mi s-a imbunatatit digestia, am avut mai multa energie, plus ca mi s-a reeducat gustul. N-am mai putut manca mancare prea procesata (simteam imediat „gustul” aditivilor), n-am mai putut amesteca multe alimente la aceeasi masa (pentru ca simteam mult mai puternic fiecare aroma si voiam sa ma bucur de ea). Abia astept sa va impartasesc ce am simtit de aceasta data.

Principiile dietei Oshawa

  • Dieta se bazeaza pe faptul ca trebuie sa  mancam alimente care sunt intr-un echilibru perfect cu mediul inconjurator. Se spune ca asa sunt evitate toate bolile.
  • Este necesar consumul exclusiv al alimentelor naturale.
  • Pe durata celor 10 zile se consuma exclusiv cereale cu energie yang (orez, grau, mei, hrisca), fierte, macinate ori sub forma de turtite sau terci (se prepara ca si mamaliga), in orice combinatie sau cantitate, singurul ingredient admis fiind sarea. Iar ca lichide doar apa, cat mai pura.
  • Ar fi bine ca alimentele sa nu necesite preparare, insa iarna sau in zonele unde nu este clima calda, cerealele pot fi fierte sau coapte.

Cum actioneaza 

Curata organismul de impuritati, elibereaza traseele energetice din corp, permitand curgerea energiei. Imbunatateste digestia, regleaza secretiile hormonale, iar tenul devine mult mai curat.

Beneficii

Creste vitalitatea, capacitatea de munca, se imbunatatesc memoria si capacitatea de concentrare, somnul devine mult mai odihnitor. Este un regim de purificare a sangelui indicat si in bolile cronice, avand si un efect de revitalizare si regenerare.

Pe locuri, fiti gata… START!

Tocmai pentru ca vreau sa vad ce schimbari aduce in corp o astfel de dieta (nu doar ce simt si vad eu), am fost si la doamna doctor Luminita Florea, de la clinica Pro-Vita. Cu ajutorul unui aparat performant de analiza a compozitiei corporale, am aflat ca:

– am 43,8 kg

– am 6, 1 kg grasime, ceea ce reprezinta 13,9% din greutatea mea

– am 27 l de apa

– oasele mele cantaresc 2,6 kg (mi se pare extraordinar de putin, chiar am s-o intreb la urmatoarea masuratoare daca e normal).

Va redau mai jos jurnalul celor 5 zile de Oshawa:

Prima zi

Jurnalul primei zile de dieta Oshawa incepe cu marturisirea ca nu am avut timp sa cumpar grau, orez sau mei si sa le fierb. Prin urmare, am intrat in primul supermarket si am cumparat rondele din orez expandat. Stiam de acum 2 ani ca sunt o varianta la orezul fiert, pentru ca au, in plus, doar sare de mare. Am vrut sa iau si un fel de rondele (doar ca sunt dreptunghiulare) de hrisca, dar noroc ca am citit eticheta si am descoperit ca aveau in compozitie porumb, ulei de palmier, plus lapte praf.

Inarmata cu rondelele imense am ajuns la birou, unde, de foame, am inceput sa le rontai cu pofta. Nu sunt chiar rele la gust. Doar ca, mancand prima data la 12, deja ma simteam un pic slabita si ma luase durerea de cap. Dupa ce am intrebat-o pe Beatrice cu licarire in ochi ce ingrediente delicioase contin sucurile din detox-ul ei si am visat cu ochii deschisi la banane, caju, ghimbir si alte minunatii, am continuat sa rontai bucatile de “carton” expandat. Si am baut muuulta apa. Am refuzat politicos invitatia la masa a unei prietene si mi-am pus castile, gandindu-ma ca primele zile sunt, intr-adevar cele mai grele.

Nu am simtit deloc senzatia de foame. Doar o usoara lipsa de energie si o vaga durere de cap ramasa de la pranz. Dar cine-i de vina ca am stat nemancata pana la ora 12?

Am umblat un pic prin oras (o programare la doctor cu cel mic si o vizita la o cunostinta venita din Timisoara, unde, din nou am refuzat politicos “ceva” dulce, bagand, cu nod in gat, experimentul redactiei la inaintare) cu gandul de a ajunge mai repede acasa si de a-mi fierbe rapid putina hrisca. Dupa 30 de minute de fiert, hrisca s-a asezat tihnit in farfurie. Dar, culmea e ca nu am putut manca mai mult de 10 linguri. Nu imi era foame, plus ca, parca, mi s-a parut fada si fara gust (desi pusesem sare).

M-am dus la culcare usor ametita si cu multe pofte si arome in minte. Am pus capul pe perna cu gandul la un avocado bine copt, la cartofi dulci la cuptor sau macar cateva bucatele de mango aromat…

Ziua 2

M-am trezit, din nou, ametita si cu greu m-am putut ridica din pat. Senzatia de foame imi era complet straina, insa poftele s-au activat instant. Ma bantuiau arome de cocos, de paine calda, de ciorba acra (nu inteleg de ce pentru ca mie nu imi plac ciorbele). Simteam pregnant in gura gust de struguri copti sau de banane. Mi-era pofta crunta de scortisoara si de ceva, orice, dulce.

Am mancat, asa, ca trebuia sa mananc, jumatate de bol de orez negru. Aveam in debara o cutie pe care scria cu litere de-o schioapa nutty flavour. Am asteptat cu sufletul la gura sa se raceasca si sa simt gustul de nuca crocanta promis. Dezamagire totala. Avea asa, un altfel de gust, dar nici vorba de nuca. L-am mestecat agale, cu rabdare si de cateva ori bune (lucru ce nu-l fac cu mancarea ce imi place, pe care o inghit de zici ca se bat turcii la gura mea).

Poate ca asta este secretul de a mesteca lent si indelung alimentele: sa mananci ceva ce nu iti place! Am avut timp sa ma delectez insa cu beneficiile orezului numit si interzis, tocmai pentru ca in China Antica era rezervat nobilimii: are mai multi antioxidanti decat fructele de padure, are multe fibre si vitamina E din belsug (vezi aici beneficiile orezului negru).

Mi-am facut apoi curaj sa merg in supermarket, unde am inspirat, pe rand, arome de gogosi calde, de verdeturi proaspete sau de branzeturi ademenitoare. Am luat un grau prefiert si o punga de orez brun combinat cu orez negru si orez basmati. Sa fie diversitate, nu de alta. Si multe sticle cu apa.

Seara, am mancat graul prefiert lasat la inmuiat dimineata in apa. Tot cateva lingurite, pentru ca nu imi era foame. Cred ca orezul s-a umflat bine in stomacul meu, in compania apei din belsug.

Ziua 3

Dupa o noapte un pic cam agitata cauzata de vise in care pluteau prajituri, pandispanuri, fructe sau nuci crocante, m-am trezit la realitatea mea cu cereale detoxifiante si cu multiple beneficii.  In timp ce fierbea orezul combinat (thai, basmati, brun, negru) cumparat cu o zi inainte de la  supermarket am realizat ca am mai multa energie si ca poftele nu mai sunt atat de intense. Si cat fierbea el, asa, m-am apucat ss citesc despre fiecare tip de orez in parte. Asa am aflat ca orezul basmati este cel mai bun orez cu bobul lung, iar „basmati” inseamna „parfumat”; orezul brun este decorticat doar de coaja tare, exterioara si contine mai multa vitamina B si mai multa fibra decat orezul alb. Stiam ca orezul thai are un parfum aparte, mult mai puternic decat celelalte tipuri de orez. In plus are o consistenta tare si este usor lipicios.

Pentru a simti ca meniul meu este diversificat, am fiert si putin grau, si un pic de orez negru. Le-am asezat frumos in farfurie si m-am apucat, din nou, sa mestec pe indelete. Desi regimul Oshawa permite doar sare, pentru a le schimba un pic aroma, am adaugat un praf de mix de condiment picant (ardei iute uscat si macinat, si piper). Da, am simtit nevoia de o urma usoara de aroma picanta. Si, daaa, papilele mele gustative au fost fericite. Si au cerut, ulterior, muuulta apa.

Am plecat spre birou cu deja prietenele mele, rondelele de orez, pe care le-am savurat pe post de pranz si gustari, in acelasi timp. Am cautat intens pe net diverse retete ce se pot tine in timpul regimului Oshawa. Asa mi-am amintit de turtitele de grau. Doar apa, faina integrala si sare. Pentru ca nu este vara si nu le pot usca la soare (cum am facut vara trecuta cand am mai tinut Oshawa), mi-am propus sa le fac subtiri si sa le “prajesc” fara ulei pe plita de aragaz. Asta voi face maine dimineata, in cea de-a patra zi a regimului.

Nici in aceasta zi nu am simtit senzatia de foame. Iar seara, probabil de la atatea rondele de orez si atata apa, nu mi-a mai fost nici foame, nici pofta de nimic. Poate doar un pic de dulce. Dar am mai luat o gura de apa si m-am dus cat mai repede la culcare.

Ziua 4

Debutul celei de-a patra zi a fost unul absolut normal. Fara ameteli, fara trezit greu din pat, doar cu putina pofta de mancare.

Am baut un pahar mare cu apa, pentru ca am inteles ca organismul se deshidrateaza peste noapte si acesta este cel mai important lucru atunci cand te trezesti din pat. Toate organele se pun mai rapid in functiune si te energizezi mai usor (voi incerca sa fac asta in fiecare dimineata). Apoi, mi-am incalzit putin grau fiert. Pentru ca mi-era pofta tare de un pic de dulce, am amestecat o jumatate de lingurita de miere si un praf de scortisoara. Mi s-a parut o minunatie. Gustul mierii si aroma scortisoarei se impleteau armonios si imi gadilau papilele gustative. Adesea imi prepar un astfel de desert cu grau fiert miere, scortisoara, insa pun si putina nuca. Este de-a dreptul delicios.

Si pentru ca imi propusesem de ieri sa fac turtite de grau, m-am pus pe treaba. Am amestecat faină integrala de grau cu tarate de grau, apa si putina sare. Iese un aluat extrem de lipicios, care iti ramane mai mult pe degete. Cu chiu cu vai am creat niste forme ce nu pot fi incadrate in nicio forma geometrica cunoscuta si, pentru a scapa de aluatul lipicios, le-am mai dat un pic prin faina. Apoi le-am “prajit” intr- tigaie de teflon fara pic de ulei. Faina prin care le dadusem ca sa capete cat de cat contur s-a cam prajit in contact cu tigaia. Asa ca, urmatoarea transa nu am mai dat-o prin niciun pic de faina. Le-am pus direct.

Mirosea minunat a clatite pufoase. Desi nu imi era foame, mi s-a facut o pofta teribila. Si, uite asa am inghitit vreo doua pe nerasuflate (revin la ideea ca pentru a mesteca bine trebuie sa mananci ceva ce nu iti place), fara sa tin cont ca mi-am fript un pic limba.

Le-am pus frumusel la pachet si le-am mancat cu pofta la pranz si ca gustare.

Seara, nici urma de senzatie de foame. Si nici de pofte. Mai ales ca imi potolisem pofta de dulce dimineata.

Astept cu nerabdare ziua de maine, cand voi merge si la masuratori, fiind ultima mea zi de Oshawa.

Ziua 5, sau concluzia

Gata, am decis. Nu voi tine 10 zile de regim Oshawa. Simt ca organismul meu are nevoie de proteine, dar si de vitaminele si mineralele din legume si fructe. Plus ca, din pacate, traversez o perioada mai dificila emotional si consider ca regimul e prea restrictiv. Il voi relua cu siguranta in primavara.

Acum, cred ca e momentul pentru niste concluzii, la finalul celor 5 zile:

– nu am simtit deloc senzatia de foame, tocmai pentru ca am avut libertatea de manca atat cat am poftit. Dar cat orez si grau fiert poti manca? Prin urmare, am mai sarit unele mese, deci este posibil ca scaderea in greutate sa se fi datorat unui aport caloric redus.

– nu mi-a fost rau, nu am avut ameteli, nu m-a durut capul (cu exceptia primei dimineti).

– am poftit la tot felul de alimente si mancaruri la care nu am tanjit in viata mea (v-am povestit despre aromele de ciorbe la care am visat cu ochii deschisi vreo doua zile ). Poftele s-au atenuat dupa doua zile si au disparut după vreo patru. Interesant este ca nu mi-a fost pofta de dulce, cu exceptia unei seri in care am si amestecat o jumatate de lingurita de miere cu graul fiert.

Sa va impartasesc ce mi-a dezvaluit masuratoarea de final de la centrul Provita:

– mai intai de toate, medicul nutritionist Luminita Florea s-a minunat de faptul ca aparatul nu m-a “recunoscut”. Explicatia? Se pare ca dupa o perioada in care te hranesti cu ceva total diferit, aparatul nu mai recunoaste acel organism. Prin urmare, nu am putut compara masuratorile initiale cu cele de acum.

– am slabit, insa, 1,1 kg.

– se pare ca am eliminat vreo 3 litri de apa, insa s-a mai depus grasime (nu iau in considerare, ca am zis deja, ca nu pot compara, dar am zis sa va spun, totusi…).

– desi am zis ca nu compar, vreau sa ma laud ca varsta recunoscuta de aparatul “minune” a scazut cu un an (de la 34 la 33, eu având 36).

Concluzia mea: 5 zile sunt relative usor de tinut, daca nu ai activitati prea solicitante si daca nu treci printr-o perioada dificila. 10 zile pot fi, totusi, greu de suportat!

DISTRIBUIȚI
Articolul următorHidro colonoterapia