Somn liniștit: 6 trucuri eficiente care te ajută să dormi mai bine

somn liniștit
Sursa foto: buildupyouth.com

Un somn liniștit este una dintre principalele modalități de relaxare a corpului uman. Pe parcursul nopții, corpul nostru nu doar se relaxează, ci intră, de asemenea, și într-un proces de regenerare.

Somnul este perioada de descărcare a tensiunilor acumulate de-a lungul zilei și de eliberare a toxinelor, dar ce facem atunci când, indiferent cât de mult ne-am dori, nu putem beneficia de un somn liniștit?

Există câteva trucuri esențiale pe care le poți încerca pentru a-ți încărca „bateriile” cu energia necesară ca urmare a unui somn liniștit.

Remedii pentru un somn liniștit

Toate luminile stinse!

Oricât de mult ar avea corpul nostru nevoie de somn, pentru foarte multe persoane creierul nu va înceta să își exercite funcțiile dacă este deranjat de lumină. Este important să eviți orice sursă de lumină sau să folosiți o mască pentru dormit!

Ulei de lavandă!

Lavanda este recunoscută pentru proprietățile sale antiseptice și antidepresive. Este unul din ingredientele principale folosite în medicamentele calmante. Cu toate acestea, recurgerea la ajutorul medicamentelor nu este recomandată decât în cazuri extreme de insomnii.

somn liniștit ulei de lavandă
Sursa foto: Pinterest.com

Ca o alternativă, poți încerca masajul cu ulei de lavandă înainte de culcare și pentru un efect îmbunătățit, dizolvă câteva picături de ulei într-o cantitate mai mare de apă și pulverizează patul.

Dacă starea de insomnie persistă, nu mai sta în pat!

Un truc foarte bun, spun cercetătorii, este să vă părăsești patul odată ce simți că nu poți adormi. Este important pentru corp să schimbe peisajul pentru o scurtă perioadă. Încearcă să citești o carte sau să ieși la o plimbare nocturnă, iar de îndată ce vei simți că ai nevoie să dormi, mergi înapoi în pat!

Evită orice sursă tehnologică înainte de culcare!

Tendința actuală este de a sta țintiți cu ochii în telefon, televizor sau calculator, înainte de somn. Deși prima impresie este senzația de relaxare, adevărul este de fapt altul!

telefon somn
Sursa foto: Pinterest.com

Ceea ce fac sursele tehnologice este să provoace un nivel de excitare amplificat la nivelul neurotransmițătorilor, astfel, în loc de relaxare, creierul nostru primește suprastimulare, ceea ce se poate solda cu un somn neliniștit.

Program de somn!

Oricât de ciudat ar suna pentru un adult ideea de program de somn, cercetările au demonstrat utilitatea acestuia tot mai mult, în ultimii ani. Este important pentru corp să fie obișnuit cu o anumită oră de somn și o anumită oră de trezire. În plus, s-a constatat faptul că persoanele care dispun de o rutină din punct de vedere al ritualului nocturn au un succes mult mai ridicat în viață.

Fără sport înainte de somn!

Contrar opiniilor din popor, sportul nu obosește corpul și nu ajută la un somn mai bun, dacă acesta este practicat chiar înainte de culcare. Precum sursele tehnologice, corpul suprasolicită ogranismul, de data aceasta prin pomparea adrenalinei și noradrenalinei – neurotransmițători care inhibă starea de somnolență! Este recomandată alergarea ușoară, seara, pentru a induce un somn liniștit, însă cu minimum 3 ore înainte!