Shiseido SPA, in Bucuresti

Shiseido SPA in Bucuresti

Victoria Dello Ioio m-a fascinat de la bun inceput. Datorita pasiunii cu care ar vorbi ore-n sir despre filozofia ce se ascunde in spatele Shiseido SPA.

La Stejarii Club, Shiseido, unul dintre cele mai cunoscute branduri de produse cosmetice, lanseaza primul SPA dedicat din Europa de Est. Sub indrumarea unui designer japonez, SPA-ul imbina atmosfera unui astfel de loc destinat relaxarii cu arta şi design-ul. Victoria Dello Ioio, SPA Business Development/Training Manager EMEA pentru Shiseido, mi-a povestit in exclusivitate despre filozofia care se ascunde in spatele unui loc magic.

Cum s-a ajuns de la prima farmacie occidentala deschisa in Japonia in 1872 la un lant de SPA-uri?
In anii ’80, ca parte a procesului de continua dezvoltare a brandului, s-a creat un concept de a mixa traditiile asiatice si tehnica occidentala in cadrul unui SPA. Dupa ani intregi de cercetare, in anii ’90 s-a lansat in Japonia primul SPA Shiseido. S-a studiat care este efectul fiecarei miscari din cadrul unui masaj asupra ritmului cardiac şi cerebral si, astfel, s-au ales doar acele mişcari care erau benefice in totalitate. Dupa 5, 6 ani, urmatorul SPA s-a deschis in Germania, dupa ce o persoana care incercase terapiile in Japonia a convins brandul ca Europa are nevoie de asa ceva.

Ritualul este unul superexclusivist.
Terapia incepe exact de la intrare. De la design, muzica, culori, totul te va introduce intr-un rasfat senzorial care incepe cu un masaj al picioarelor, timp in care clientul este intrebat ce aroma vrea sa aiba uleiul de masaj, ce muzica isi doreste sa asculte in timpul tratamentului si ce bautura ar dori sa savureze dupa masaj. Apoi, in camera de masaj, se incepe cu un exercitiu de respiratie, apoi totul este ca un balet al simturilor. Se lucreaza asupra meridianelor pentru eliberarea chi-ului, a energiei vitale, cu miscari precise din cadrul unui protocol bine pus la punct dupa ani de cercetare. Calatoria continua in camera de relaxare, unde se serveste bautura pe care si-a dorit-o.

Tratamentul semnatura
In fiecare SPA Shiseido din lume avem tratamente specifice care au specific japonez, dar se refera si la cultura locala. Daca in Liban tratamentul contine si ulei de floare de portocal, in Romania va avea si un ceai foarte popular in cultura voastra. Nu pot spune mai mult. Doar ca e un ritual ce impleteste armonios cultura japoneza si serenitatea atmosferei asiatice cu elemente romanesti.

Bine de stiut: In Japonia, Shiseido este un stil de viata. Daca in Europa sunt cunoscute doar produsele cosmetice, in Asia exista haine, cafea, orez sub acest brand.

Articol publicat in numarul de decembrie 2013 al revistei InStyle.