Mănâncă ciocolată dimineaţa!

Bianca Poptean - Ciocolata este buna pentru sanatate
Sursa: Google

Dacă până acum mâncai dulciuri la micul dejun şi simţeai o profundă vinovăţie după aceea, nu îţi mai face griji!

Ultimele studii dovedesc faptul că ciocolata este benefică în prima parte a zilei, mai exact dimineaţa, având o serie de proprietăţi necesare bunei funcţionări a creierului şi sporind capacitatea acestuia!

Într-un studiu realizat de Universitatea Syracuse, cercetătorii au descoperit faptul că un consum moderat de ciocolată a fost asociat pozitiv cu o varietate de teste precum Composite Global, memoria vizuală-spaţială şi organizarea, memoria de lucru, scanarea şi de capacitatea de urmărire la testele de asemănări.

Pe scurt, scorurile cognitive au fost substanţial mai mari pentru persoanele care consumă ciocolată cel puţin o dată pe săptămână, comparativ cu persoanele care consumă foarte rar sau niciodată. Astfel, devine foarte clar faptul că un consum moderat de ciocolată este benefic pentru creier.

Într-un studiu de la Harvard Medical School, cercetătorii au descoperit faptul că pentru persoanele cu vârste cuprinse între 67 şi 77 ani, care au o insuficienţă a fluxului sanguin la nivelul creierului, consumul de cacao cu lapte de două ori pe zi, timp de 30 de zile, a dus la o creştere de 30% la nivelul memoriei şi abilităţilor de gândire şi o creştere de 8,3% al fluxului de sânge la nivelul creierului.

Cercetatorii afirmă faptul că dimineaţa nu este doar un moment ideal pentru a consuma ciocolată (deoarece metabolismul va arde caloriile depuse de aceasta de-a lungul zilei), dar reprezintă şi o bună metodă de a te ţine departe de carbohidraţi şi calorii de-a lungul zilei, satisfăcând pofta.

Angela Ginn, reprezentantă a Academiei de Nutriţie şi Dietetică, afirmă că: „Dimineaţa este momentul ideal  pentru a mânca o cantitate decentă de ciocolată. Consumând ciocolată dimineaţa, vei putea satisface nevoia de dulce şi poţi oferi un boost metabolismului tău. Corpul tău este ca o maşină, are nevoie de combustibil pentru a funcţiona”.

Iar mâncarea reprezintă combustibilul. Potrivit lui Ginn, ideea consumului de dulciuri dimineaţa „este benefică, dar nu suficientă. Atunci când mănânci dulciuri la micul dejun, asigură-te că adaugi proteine şi/sau grăsimi sănătoase pentru inimă în amestec”, spune ea.

Articol redactat pentru CSID