Întărirea imunității copilului la început de an școlar

Întărirea imunității
Sursa foto: unsplash.com

La început de toamnă, când se dă startul noului an școlar, este esențială întărirea imunității copilului. Să previi este mai ușor decât să tratezi, iar imunitatea joacă un rol important în acest sens.

Unii copii sunt mai predispuși răcelilor sau problemelor de sănătate. Asta se întâmplă din cauza sistemului imunitar insuficient susținut de obiceiurile alimentare.

Află de ce este colostrul un miracol pentru imunitate!

Sursa foto: Pinterest.com

Întărirea imunității nu se petrece peste noapte. Pune în aplicare aceste sfaturi cât mai curând posibil, pentru că începutul noului an școlar bate la ușă. Și este suficient un singur copil răcit pentru a răspândi virusul și celorlalți. Citește și care sunt cele mai frecvente boli ale copilăriei: simptome și tratament.

Pentru a-ți proteja copilul de viroze, ține cont de următoarele recomandări!

Sfaturi pentru întărirea imunității copilului

Dacă vrei să eviți administrarea de medicamente în caz de răceală, ține cont de aceste opțiuni. Acestea sunt mai blânde cu organismul copilului și nu au efecte adverse. Recomandările au la bază studii științifice de amploare. Prin urmare, sunt sigure și eficiente!

Ai grijă la alimentație

Regimul alimentar are o importanță deosebită în întărirea imunității copilului tău. Alimentele sănătoase contribuie la necesarul zilnic de vitamine și minerale. Aceste substanțe nutritive asigură buna funcționare a organismului. Așadar, ia aceste măsuri în privința alimentației celui mic:

  • Elimină dulciurile și sucurile acidulate îndulcite
  • Introdu în meniu alimente bogate în proteine de calitate (pește, carne de pui, fasole, ouă etc.) și grăsimi sănătoase (avocado, ulei de măsline, nuci, ulei de cocos etc.)
  • Asigură-te că micuțul mănâncă zilnic fructe și legume proaspete: afine, căpșune, broccoli, roșii, castraveți, salată verde etc.
  • Ai grijă să mănânce zilnic produse lactate, în special iaurt, și fermentate – acestea conțin probiotice, care susțin sănătatea tractului digestiv și întărirea imunității. Află aici mai multe despre beneficiile probioticelor!
Sursa foto: Pinterest.com

Vitamine și minerale de care are nevoie

Este bine cunoscut faptul că sistemul imunitar nu poate funcționa corect decât dacă îi asigurăm substanțe nutritive esențiale. Printre acestea se numără zincul și vitaminele C și D, care pot fi asimilate fie din alimentație, fie din suplimente nutritive. Cele din urmă se iau doar la recomandarea medicului și cu respectarea strictă a dozei indicate pe ambalaj.

Sursa foto: Pinterest.com

Zincul se regăsește în alimente precum carne de miel, de vită, scoici, semințe de dovleac, caju și fasole. Nivelul optim de zinc protejează organismul de contractarea virusurilor. Mai mult decât atât, acest mineral are capacitatea de a ameliora simptomele și de a grăbi vindecarea, în cazul în care copilul a răcit deja.

Dacă preferi să administrezi copilului suplimente cu zinc, trebuie să știi că acestea nu se dau pe o perioadă mai lungă de 5 luni. Iată care sunt dozele indicate de zinc, în funcție de vârstă:

între 6 luni și 3 ani între 4 ani și 8 ani între 9 și 13 ani între 14 și 18 ani
2-3 mg/zi 5 mg/zi 8-10 mg/zi 10-15 mg/zi

Cât despre vitamina C, studiile arată că poate reduce cu 13% riscul de apariție a răcelii și contribuie la ameliorarea simptomelor. Doza zilnică recomandată de vitamina C pentru întărirea imunității copilului este de 250 mg/zi, de 3 ori pe zi.

Dacă preferi sursele naturale de vitamina C, acestea sunt alimentele pe care trebuie să te bazezi: • pătrunjel • ardei gras • citrice • coacăze • zmeură • piersici • spanac • usturoi • cartofi.

Sursa foto: Pinterest.com

În ceea ce privește vitamina D, trebuie să știi că aceasta nu este atât de ușor de asimilat din alimente. Așadar, este mai indicat să apelezi la suplimente. În special toamna, când soarele se ascunde printre nori, este recomandată administrarea de suplimente cu vitamina D3. Aceasta ajută la dezvoltarea armonioasă a sistemului osos al copilului. În plus, are un rol important și în prevenirea infecțiilor, în special a virozelor.

Pentru stabilirea dozei optime de vitamina D, cere sfatul medicului pediatru.

Apelează la remedii naturale

Pe lângă o alimentație sănătoasă, întărirea imunității poate fi asigurată și prin remedii din natură. Pentru prevenirea răcelilor sunt indicate capsulele cu extract de Echinacea sau Andrographis.

Cercetările arată că Echinacea sprijină sistemul imunitar, reduce frecvența infecțiilor tractului respirator superior, previne bronșita și multe alte afecțiuni bacteriene. Pe de altă parte, extractul de Andrographis scurtează perioada de boală, dar previne în același timp viroza.

Sursa foto: Pinterest.com

O altă recomandare pentru întărirea imunității copilului este spălarea pasajelor nazale cu o soluție salină sau cu ser fiziologic, de 2-3 ori pe săptămână.

Nu uita că spălarea frecventă a mâinilor poate reduce semnificativ contractarea și răspândirea virusului virozei. Așa că amintește-i copilului cât de important este să se spele corect pe mâini, cu apă și săpun, cât mai des posibil. De asemenea, învață-ți copilul să își acopere gura și nasul cu un șervețel dacă tușește sau strănută, pentru a evita îmbolnăvirea altor copii din colectivitate.