Gustările pot face diferența

Gustarile fac diferența.

Gustările sunt foarte importante în alimentație. Ele pot face diferența între a te menține în formă și a pune câteva kilograme.

Corina, Dan, consultant nutriționist SanoVita, recomandă o abordare echilibrată a gustărilor: „Gustările pot face parte dintr-o nutriție echilibrată și sănătoasă: pot crește gradul de sațietate, îți pot menține nivelul optim de energie și pot fi o sursă sănătoasă de nutrienți. Ele trebuie în primul rând să fie de calitate, cu ingrediente naturale pe cât posibil și un conținut scăzut de calorii. Este important de menționat totuși, că atunci când alimentația zilnică este foarte bine organizată, iar cele trei mese sunt echilibrate, variate și la ore bine stabilite, gustările nu sunt neapărat necesare.”

Cum ar fi bine să alegem gustările?

„Trucul”, care de fapt nu este niciun truc, este să te uiți întotdeauna pe eticheta produselor ambalate. Poate că imaginea de pe ambalaj este într-adevăr promițătoare, iar gustul să nu dezamăgească așteptările. Însă prea des se întâmplă ca din grabă sau neatenție să nu știm cu adevărat ce mâncăm.

În al doilea rând, încearcă să cauți gustări care să conțină destule fibre, proteine și un număr rezonabil de calorii. E bine să fie hrănitor, dar gustările nu trebuie să țină loc de masă. Poate că țin de foame și nu conțin ingrediente nocive, dar nu se pot compara cu o masă diversificată și gătită așa cum trebuie. De aceea rondelele de ore sau grâu sunt un exemplu bun de gustare între mese cu mai puține calorii, dar care să și ofere plăcerea gustului, precum și o senzație de sațietate.

În același timp, fructele și legumele ar trebui să facă parte din gustările noastre cotidiene. Dacă se întâmplă să uiți să iei fructe din când în când, poți apela la un baton cu fructe, care îndeplinește condițiile pentru o gustare potrivită. Cât despre legume, chiar dacă nu sună a ceea ce denumim în mod normal „gustare”, atunci poate o porție de morcovi, castraveți și ardei tăiați în felii subțiri ți-ar putea schimba părerea.

Un alt sfat ar fi să încerci mereu să îți planifici gustările, în loc să cumperi ceva mai puțin sănătos. Depinde în același timp și de câtă activitate fizică ai parte în fiecare zi. Stai de dimineața până seara la birou? Atunci nu ar fi o idee bună să te îndopi cu gustări. Ești încontinuu la pas dintr-un capăt în altul al orașului? Atunci ar fi în regulă să mănânci puțin mai mult.

În final, ce e important de reținut este că putem avea gustări delicioase și sănătoase în același timp. Depinde doar de noi să vrem – și să știm – să le alegem.