Formarea unui obicei – cei 3 R

Sursa: Google

Studiile cele mai recente afirmă faptul că ideea conform căreia creierul nostru are nevoie de 3 săptămâni pentru a se adapta cu un obicei nou, a trecut de la stadiul de teorie la stadiul de fapt susținut științific. Dar care sunt cele mai ușoare modalități de a ne forma un obicei și cum rezistăm timp de cele 3 săptămâni? Știința oferă o nouă soluție – cei 3 R (reamintire, rutină, recompensă).

De-a lungul anilor am întâmpinat o varietate de situații inconfortabile ca urmare a procrastinării. Am decis, după multe încercări, faptul că procrastinarea trebuie eliminată. Căutând modalități de formare a unui nou obicei, am găsit una dintre cele mai bune tehnici (afirmă studiile din domeniul psihologiei) pentru a realiza acest lucru – cei 3 R (reamintire, rutină, recompensă).Teoria celor 3 R se folosește de disponibilitatea creierului nostru pentru a forma un nou obicei.

Se spune că cel mai greu este să ne apucăm de o sarcină. Cu toate acestea, odată ce ne apucăm, creierul nostru secretă o serie de neurotransmițători care ne ajută să ne păstrăm atenția concentrată asupra finalizării sarcinii în proporție de cel puțin 60-70%.

Reamintire

Probabil că după primele zile care au părut ok, începem să devenim leneși, să ne pierdem motivația și să ne întrebăm care este de fapt motivul pentru care am decis să adoptăm obiceiul x. Deci, care este de fapt motivul? Primul R – reamintire – este cel care ajută în etapa inițială susținând motivația. Fie că vrem să scăpăm de cele 5 kg în plus, fie că vrem să petrecem mai mult timp citind, primul R este cel care ne ajută să ne reamintim și să rămânem în continuare activați.

Rutină

Odată motivați, acțiunile noastre își vor începe cursul firesc, integrându-se în rutină. Cel de-al doilea R este cel care se ocupă strict cu ceea ce facem pentru a îndeplini scopul și pentru a adopta noul obicei dorit (mâncat sănătos, citit 10 pag. dintr-o carte/zi, alergat 2-3 km etc.).

Recompensă

Nu veți trece printr-un proces ideal. Cu siguranță vor exista zile în care veți strecura o bucată de ciocolată între mese sau veți fi mult prea obosit pentru a mai alerga/citi. Cu toate acestea, cei 2 R anteriori fac echipă pentru a vă Reaminti că este necesar să reintrați în Rutină, astfel încât, către final, veți fi Recompensat (scopul dumneavoastră va fi îndeplinit).

Autor: Bianca Petcu