Exercițiile kegel: beneficii pentru femei

exercițiile kegel
Sursa foto: American Pregnancy Association

Exercițiile kegel sunt o metodă naturală de întărire a mușchilor vaginali. Acestea au numeroase beneficii asupra sănătății intime feminine, dar și pentru digestie. Partea și mai bună este că pot fi făcute oriunde!

Află mai jos cum funcționează exercițiile kegel, situațiile în care sunt necesare și beneficiile acestora.

În plus, la final îți recomand un dispozitiv inteligent foarte interesant, conceput pentru antrenarea mușchilor pelvieni prin exercițiile Kegel. Acesta este un fel de „antrenor personal”, recomandat de peste 800 de specialiști în sănătate și wellness din toată lumea!

Ce beneficii au exercițiile kegel

Exercițiile kegel, care poartă numele celui care le-a inventat – doctorul Arnold Kegel – în 1948, constau în contractarea și relaxarea alternativă a musculaturii pelviene. Inițial, exercițiile kegel erau practicate cu scopul de a ține sub control activitatea vezicii urinare. Pe parcurs însă, doctorul Kegel a observat că aceste exerciții au și alte beneficii.

Studiile au demonstrat că exercițiile kegel întăresc mușchiul pubo-coccigian (PC), cel care controlează fluxul urinar.

Rezultatele de succes depind însă de modul și de frecvența cu care sunt făcute exercițiile kegel. Multe persoane nu știu să identifice și să lucreze corect mușchii pelvieni. Majoritatea dintre ele își contractă mușchii abdominali, pe cei ai feselor sau ai coapselor. Acest lucru nu numai că este greșit, ci poate chiar să înrăutățească tonusul musculaturii pelviene”, declară medicul ginecolog Edwin Huang pentru everydayhealth.com.

Practicarea corectă a exercițiilor kegel te poate ajuta să îmbunătățești musculatura pelviană, previne constipația și prolapsul organelor pelviene, ameliorează simptomele de incontinență urinară sau fecală și poate chiar să elimine durerile de spate.

Mai mult decât atât, exercițiile kegel te ajută să ai parte de o naștere mai ușoară și să eviți riscul de rupere a perineului sau de a fi supusă unei epiziotomii, scrie webmd.com. Prin urmare, și viața sexuală după naștere are de câștigat.

Citește și: Ce este scopul APGAR?

Când e cazul să apelezi la exercițiile kegel

Odată cu înaintarea în vârstă, musculatura pelviană a femeilor este afectată, iar asta crește riscul de prolaps al organelor pelviene. Alți factori ce pot contribui la apariția acestei afecțiuni sunt:

  • nașterea naturală
  • histerectomia
  • alte intervenții chirurgicale în zona pelviană (de exemplu, cezariana)
  • moștenirea genetică
  • efortul fizic intens, care implică ridicarea de greutăți
  • strănutul, tusea sau râsul puternic
  • moștenirea genetică

Exercițiile kegel sunt recomandate tuturor acestor categorii de femei.

Cum se fac exercițiile kegel

Exercițiile kegel sunt simple, fără riscuri și nedureroase. Dar, așa cum spuneam mai sus, rezultatele sunt vizibile doar dacă respecți anumite reguli.

Iată cum identifici corect mușchiul pubo-coccigian! Sunt două variante:

  • Stai pe vasul de toaletă și introdu un deget în vagin, apoi strânge-l cu ajutorul mușchilor vaginali.
  • Imaginează-ți că te abții să urinezi. Simte mușchii care „lucrează” în acest sens.

Ei bine, acești mușchi pe care „i-ai adus la viață” prin aceste metode sunt cei pe care ar trebui să-i pui la treabă când faci exercițiile kegel.

Odată ce i-ai identificat, e timpul să faci, efectiv, exercițiile kegel. Acestea constau în contractarea și relaxarea alternativă a mușchiului pubo-coccigian, timp de 6 secunde, a câte 10 reprize. Mai simplu spus: 3 secunde contracți mușchiul, 3 secunde îl relaxezi. Încearcă să faci zilnic de 2-3 ori acest exercițiu. Combină cu ridicarea trunchiului, pentru a-ți întări și musculatura coapselor (vezi un exemplu mai jos).

Cum se fac corect exercițiile kegel
Cum se fac corect exercițiile kegel

Poți face aceste exerciții când stai pe canapea, în mașină, pe scaunul de la birou, când te uiți la serialul preferat sau când te machiezi. Nimeni nu își va da seama! Rezultatele însă nu vor întârzia să apară.

Important: nu face exercițiile kegel în timp ce urinezi. Asta întrerupe fluxul urinar și poate duce la alte probleme, cum ar fi infecțiile.

Alte sfaturi de care să ții cont: golește vezica înainte de a face exercițiile kegel, nu-ți folosi mușchii abdominali sau pe cei ai coapselor și nu-ți tine respirația când contracți musculatura.

Elvie Trainer – antrenorul personal de exerciții kegel

elvie exerciții kegel

Elvie Trainer este cel mai inteligent dispozitiv din lume special conceput pentru
antrenarea mușchilor pelvieni prin exercițiile Kegel. Este mic, confortabil, discret și portabil. Acest gagdet utilizează o tehnologie patentată prin care întărește și tonifică mușchii pelvieni, pentru un mai bun control al vezicii urinare, recuperare postnatală și îmbunătățirea vieții sexuale.

Citește și: Ce le spunem copiilor despre sex?

Aparatul folosește tehnologia biofeedbackului pentru a detecta direcția contracției musculare și a alerta utilizatoarele dacă efectuează exercițiile incorect.

Cu ajutorul carcasei discrete și portabile ce poate fi folosită și ca încărcător, exercițiile cu Elvie Trainer pot fi efectuate oricând, oriunde. Antrenamentele eficiente și ușor de urmat au fost create de experți de la Imperial College din Londra și Universitatea Oxford.

A câștigat mai mult de 15 premii pentru design și inovație, inclusiv distincțiile „Cel mai bun gadget” – Mumii Family Awards (2017) și „Cea mai bună alegere pentru un produs de recuperare corporală – babyMaternity Awards (2017).

Cum te ajută Elvie Trainer

Ajută la susținerea sarcinii și recuperarea postnatală

Conform statisticilor, 1 din 3 femei și mai bine de 80% dintre gravide și proaspete mămici se confruntă cu slăbirea mușchilor pelvieni. Pentru a antrena această parte a corpului se
efectuează exercițiile Kegel, care, practicate în mod regulat în perioada sarcinii, îmbunătățesc sănătatea intimă, accentuează puterea toracelui, ajută la controlul vezicii urinare și la susținerea sarcinii.

Totodată, prin antrenarea mușchilor pelvieni se poate împiedica ruperea mușchiului
abdomenului în timpul sarcinii. În plus, exercițiile Kegel pot fi continuate și după naștere pentru a ajuta mușchii pelvieni să se recupereze și să-și recapete forța.

Previne prolapsul organelor pelviene

Mușchii pelvieni conectează coccisul de osul pubian. Rolul lor este de a susține organele interne și intestinele, de a asigura controlul vezicii urinare, iar împreună cu mușchii abdominali susțin coloana vertebrală.

Odată cu înaintarea în vârstă, pentru femei există riscul ca mușchii pelvieni și ligamentele care îi susțin să se relaxeze, având ca efect deformarea uterului, a vezicii urinare și a țesutului rectal.

Acest lucru poate cauza incontinență urinară, dureri de spate și disconfort în timpul actului
sexual. Exercițiile pentru această categorie de mușchi sunt recomandate de specialiștii în sănătate din toată lumea, iar efectuarea corectă a acestora ameliorează simptomele în peste 70% din cazuri.

Îmbunătățește viața sexuală

Prin efectuarea exercițiilor Kegel cu Elvie Trainer, contracția ritmică a mușchiului pubo-coccigian îl ajută să se tonifieze, iar viața sexuală se va îmbunătăți considerabil, pentru că senzațiile vor fi mai intense, iar orgasmul mai accentuat.

Cum funcționează Elvie Trainer

Dispozitivul se introduce în vagin și se conectează la aplicația care va ghida utilizatoarea pe parcusul a 5 minute de antrenament. Senzorii de forță și mișcare ai lui Elvie Trainer măsoară mișcarea mușchilor pelvieni, iar exercițiile pot fi vizualizate în timp real, în aplicație. Aplicația urmărește progresul, corectează tehnica folosită, instruiește utilizatoarea pe parcursul diferitelor nivele de dificultate și permite stabilirea unor obiective personale.

Vezi mai jos un ghid video de utilizare a Elvie Trainer: