Dieta de vară – 5 pași pentru a slăbi sănătos

Sezonul cald este perioada ideală pentru a urma dieta de vară! În piețe găsești fructe și legume proaspete delicioase și parfumate.
Sursa foto: unsplash.com

Sezonul cald este perioada ideală pentru a urma dieta de vară! În piețe găsești fructe și legume proaspete delicioase și parfumate. Acestea îți vor „îndulci” călătoria prin tărâmul neiertător al curelor de slăbire și e păcat să nu profiți de gustul lor divin, dar și de capacitatea lor de a te ajuta să slăbești sănătos vara aceasta.

Citește și: Dieta indiană – cum poți slăbi câteva kilograme în 7 zile

Știu că vacanțele la mare, concediile petrecute lenevind acasă, citind cartea preferată, ori căldura toropitoare te îndeamnă să poftești la tot felul de bunătăți. Înghețata, sucurile reci și fast-foodul apetisant îți fac cu ochiul în această perioadă. Dar nu te lăsa pradă acestor pofte, deoarece silueta va avea de suferit!

Dieta de vară te ajută să îți recapeți silueta

Dacă vrei să slăbești sănătos și să ai corpul pregătit pentru plajă, urmează dieta de vară, care presupune respectarea a 5 pași simpli. Iată ce ai de făcut!

Consumă multe fructe și legume proaspete

Acum e momentul propice să urmezi dieta de vară! Găsești legume și fructe proaspete la piață, care trebuie să se regăsească în meniu dimineața, la prânz și seara.

Aceste superalimente sunt bogate în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Astfel de substanțe nutritive sunt „baza” oricărei diete care te ajută să slăbești sănătos. În plus, te feresc de constipație și balonare, două probleme des întâlnite în rândul femeilor.

Fructe dieta de vară
Sursa foto: pixabay.com

Iată mai jos câteva fructe și legume de sezon pe care trebuie să le pui pe lista de cumpărături!

  • roșii
  • castraveți
  • salată verde
  • ridichi
  • ceapă verde
  • ardei gras
  • vinete
  • dovlecei
  • fasole verde
  • pepene verde și galben
  • cireșe
  • căpșune
  • mure
  • zmeură
  • coacăze
  • caise
  • piersici
  • mere

Mănâncă inteligent

Al doilea pas pe care îl presupune dieta de vară constă în respectarea porțiilor, dar și a principiilor nutritive. Cu alte cuvinte, nu da iama în caserola cu înghețată și nu te răsfăța cu alimente de tip fast-food, sărace în nutrienți, dar bogate în calorii.

În schimb, axează-te pe porții rezonabile și pe alimente de care organismul are nevoie pentru a funcționa corect. Peștele, ouăle, lactatele slabe, carnea de pui, de curcan sau de vită și salatele trebuie să ia locul alimentelor hipercalorice.

Proteinele de calitate, vitaminele, mineralele și celelalte substanțe nutritive benefice din astfel de alimente te vor ajuta să ții foamea în frâu, dar și să slăbești sănătos.

Nu profita de oferta all-inclusive

Chiar dacă vacanța de vară planificată cu mult timp înainte include un sejur all-inclusive, adică mese asigurate de hotel pe tot parcursul zilei, nu te baza pe acestea, mai ales dacă vrei să slăbești. Sub îndemnul „mănânci cât poți de mult”, vei fi tentată să te supraalimentezi, și nu cu alimente de cea mai bună calitate. Astfel, corpul și stomacul tău se vor resimți la finalul concediului.

Sursa foto: unsplash.com

În loc să te întorci acasă cu „un bagaj nedorit” (câteva kilograme în plus), planifică de acasă necesarul zilnic de calorii și respectă-l, no matter what! Sigur, asta nu înseamnă să mănânci un buger gigant care însumează 1500 de calorii și în restul zilei să bei doar apă. Cum spuneam mai sus, mănâncă inteligent! Alege alimentele sănătoase din meniu și combină-le astfel încât să te saturi, fără să depășești numărul de calorii pe care ți l-ai impus.

Nu strică să pui în bagaj și câteva punguțe mici cu nuci, pe care le poți mânca între mese, ca gustări, pentru a ține la distanță foamea.

Gătește cât mai puțin

Da, știu, sfatul nutriționiștilor este exact pe dos: să gătești cât mai mult acasă. Dar nu neapărat la asta m-am referit când am spus să gătești cât mai puțin. Mai degrabă, am vrut să îți sugerez să iei în calcul o altă metodă de a găti alimentele vara. Și cum altfel decât la grătar, preferatul românilor, dar și al siluetei!

În loc să fierbi sau să prăjești în baie de ulei alimentele, gătește-le la grătar. Astfel, gustul lor va fi mai intens și numărul caloriilor nu va exploda.

Sursa foto: pexels.com

Frigăruile cu legume (ciuperci, ardei gras, vinete etc.) și carne de pui sunt recomandate în dieta de vară, la fel și peștele la grătar cu o salată de roșii proaspete. Evită cu orice preț semipreparatele, dressingurile pentru salate și deserturile cu mult zahăr!

Hidratează-te cu apă din belșug

Hidratarea este esențială în orice anotimp, dar cu precădere vara. Transpirația favorizează pierderea electroliților din organism și apariția deshidratării. Prin urmare, este indicat să bei minimum 2,5 litri de apă zilnic. Apă, nu sucuri, bere sau alte băuturi îndulcite ori cu alcool!

Dacă apa simplă nu e tocmai pe gustul tău, încearcă să o infuzezi cu fructe (căpșune, zmeură, lămâie etc.) pentru a-i da o aromă deosebită.

Știu că sezonul estival e plin de tentații culinare, mai ales că e perioada concediilor. Dar respectând acești pași simpli din dieta de vară vei reuși să învingi toate obstacolele care stau în calea siluetei mult visate. Ce spui, o încerci?