7 reguli eficiente pentru a fi în formă, de la dr. Corina Zugravu

Bianca Poptean - Mancaruri vegetale

u Cprilejul campaniei E în puterea ta să ai o inimă sănătoasă (despre care am scris aici ) am cunoscut-o pe doamna doctor Corina Zugravu cu care am realizat un interviu (pe care îl poți citi aici ). Însă, în afară de colesterol sau sănătatea inimii, am întrebat-o pe doamna doctor care sunt cele mai importante lucruri de care ar trebui să ținem cont pentru a avea un stil de viașă sănătos. Pentru mine răspunsurile dânsei au fost o revelație. Poate vor fi și pentru voi!

  1. Să mâncăm numai atunci când ne este foame (nu când suntem plictisiți sau stresați). Este important să selectăm dacă ne trebuie sau nu mâncare în acel moment.
  2. Să mâncăm orice, mai puțin dens caloric și dens nutrițional. Spre deosebire de trecut, oamenii consumă acum extraordinar de multe calorii. Trebuie încercată diluarea meselor astfel încât, cu puține calorii, să ne simțim saturați. Lumea vegetală este cea care ajută la acest lucru. 5 porții de fructe și legume pe zi ajută cu adevărat la acest lucru.
  3. Este important consumul de legume și fructe zilnic. Să se mănânce conform bunului simț tradițional, fără a se exagera consumul. Oamenii de acum idealizează mâncarea din trecut, nu este în regulă să ne întoarcem să mâncăm ca înainte deoarece atunci stilul de viață era total diferit.
  4. Trebuie să trecem prin prisma bunului simț toate concepțiile pe care le avem despre nutriție. De foarte multe ori toate lucrurile pe care le auzim (asocierea cărnii cu cartofii sau cu pâinea) sunt lucruri care nu țin de bunul simț și care funcționează doar pentru că noi băgăm în seamă mai mult mâncarea și devenim automat mai atenți la consum, toată această situație fiind mai degrabă un aspect placebo. Asocierile alimentare sunt de bun simț – cartofii cu pâine sau pâinea cu paste nu ar fi ok, dar cartofii cu carne nu reprezintă nicio problemă de exemplu. Deci fructele și legumele sunt cu adevărat vitale.
  5. Fiind într-o perioadă diferită față de bunicii noștri, de exemplu, noi avem automat nevoie de mai puține calorii. Femeia care lucra în gospodărie și la câmp avea nevoie de 2500-3000 kcalorii.
  6. Ca o centură de siguranță, din când în când, este recomandată utilizarea unor suplimente alimentare, ca urmare a faptului că nu ne putem lua nutrienții doar din fructe și legume în timpurile actuale. Acestea sigur nu mai sunt ca pe vremea bunicii, asta este clar.
  7. Omenirea s-a înmulțit, modul în care ne dobândim alimentele este diferit (se folosesc îngrășăminte, pesticide etc.). Însă, legea se respectă, totul este foarte strict, evaluările la pesticide ies bine întotdeauna. Atâta vreme cât aceasta legislație se respectă, totul este în regulă. De multe ori chiar recomand cumpărarea legumelor și fructelor din supermaket, pentru că știu că acelea sunt mult mai bine verificate.